maanantai 31. heinäkuuta 2017

Fame!

Kuvataiteilija Andy Warhol (1928-1987) uskoi, että tulevaisuudessa jokaiselle on varattu 15 minuuttia julkisuudessa. Näin somen ja keltaisen lehdistön aikakaudella voi varmaan todeta hänen olleen enemmän kuin oikeassa. Mistäs sen tietää onko se varttiminuutti jo mennyt vai onko se vielä tulossa?
Välillä tuntuu, että jotkut haluavat julkisuuteen hinnalla millä hyvänsä. Toiset taas haluavat pysyä valokeilassa samalla hinnalla. Tottakai keltainen lehdistö kirjoittaa välillä ihan mitä sattuu tyyliin "Aki Linnanahdetta luultiin Juha Tapioksi", "Marco Bjurström osti papukahvia" tai "Antti Tuisku oli kahvilla ystäviensä kanssa". Kuka näitä tietoja kaipaa? Toinen asia taas on kun julkisuuden henkilöt itse ottavat yhteyttä mediaan ja haluavat kertoa jotain "tärkeää". Jos ammatti on julkkis, niin siellä on pysyttävä, maksoi mitä maksoi.
Kiitos? sosiaalisen median tämä julkisuus on nyt mahdollista kaikille. Voit postata ihan mitä vaan varsinkin itsestäsi, oli se sitten totta tai ei. Pääasiassa some on positiivinen medialähde. Enemmän siellä kerrotaan mukavista asioita kuten matkoista, perheen elämäntilantaista, kotieläimistä, hauskoista jutuista. Jonkun verran siellä on negatiivistakin kuten haukkumista, epäasiallista kritiikkiä, ylikehumista, vihaa.
Jokainen meistä,on vastuussa omista sanoista, teoista, mutta loppujen lopuksi kuinka moni suoraan valehtelee, puhuu totta tai jättää jotain oleellista kertomatta. Mitäpä jos kirjoittaisimme joka päivä yhden rehellisen postauksen mitä kyseisenä päivänä oikeasti tapahtui. Kestäisimmekö totuuden vai olisiko se EVVK-tasoa? Veikkaisin et some "räjähtäisi".
Miten sinä käyttäisit 15 minuuttia, jos oikeasti saisit sen ajan käyttöösi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti